تعمیر دستگاه زبری سنج صافی سنج

تعمیر دستگاه زبری سنج صافی سنج

تعمیر دستگاه زبری سنج صافی سنج – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع دستگاه های آزمایشگاهی زیری سنج در کلینیک دیجی برد صورت می گیرد.

معرفی صافی سنج

صافی‌ سنج  برای اندازه‌ گیری و تعیین درصد ذرات معلق در یک محلول یا ماده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. دستگاه صافی سنج به منظور کنترل کیفیت مواد در صنایع صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی بسیار حیاتی است. این دستگاه در صنایعی که آب به عنوان ماده اصلی به احتساب می آید با اندازه گیری ذرات معلق آب به کنترل کیفیت و کاهش آلودگی آب کمک می کنند.

مزایا و معایب دستگاه صافی سنج

از مزیت های دستگاه صافی سنج اندازه گیری دقیق ، صرفه جویی در زمان ، کاربری بسیار ساده می باشد. اما برخی از دستگاه‌ های صافی‌ سنج هزینه بالایی دارند و برای کسب و تجهیز صنایع بسیار گران بها هستند و یکی دیگر از معایب این دستگاه خطای اندازه گیری می باشد که نیازمند کالیبراسیون دوره ای می باشد.

شرح مختصری از زبری سنج در صافی سنج

زبری‌ سنج یک قسمت مهم در بسیاری از صافی‌ سنج‌ ها است که برای اندازه‌ گیری و ثبت زبری سطح داخلی سلول اندازه‌گیری استفاده می‌ شود. زبری‌ سنج به عنوان یک سنسور حیاتی در فرآیندهای اندازه‌ گیری  عمل می‌ کند.
این قسمت شامل یک سیستم مکانیکی است که به طور مستقیم با نمونه در تماس است. زمانی که نمونه درون صافی‌ سنج تزریق می‌ شود، زبری‌ سنج به طور خودکار به سطح نمونه نزدیک می‌ شود و سطح آن را اندازه‌ گیری می‌ کند. اندازه‌ گیری زبری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هر گونه نا همواری یا زبری در سطح نمونه می‌ تواند تأثیر مستقیمی بر دقت و صحت اندازه‌ گیری صفا داشته باشد.

 

مشکلات دستگاه زبری سنج

دستگاه روشن نمی شود

دستگاه خطای اندازه گیری دارد

دستگاه بعد از روشن شدن پیام خطا می دهد

دستگاه خطای اتصال به پراب می دهد

نمایشگر دستگاه چیزی نمایش نمی دهد

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *